Funus
Pohřební koktejl humoru a bizarnosti.
Ochutnejte pohřební koktejl černé grotesky a poetických obrazů namíchaný pomocí cirkusových disciplín. Nové autorské představení Funus je posledním hřebíčkem do rakve za úspěšnou Plovárnou a vzniká opět ve spolupráci souboru Bratři v tricku company s režisérkou Veronikou Poldauf Riedlbauchovou. A proto neváhejte, abyste nepřišli s křížkem po funuse!
S hlubokým zármutkem v srdci oznamujeme všem příbuzným i cizím, přátelům i nepřátelům, živým i mrtvým, že nás navždy opustil náš drahý manžel, otec, syn i duch svatý. S radostí přijmeme upřímnou soustrast. Naše pohřební společnost s posledním ručením vám nabízí široký sortiment služeb: žonglování nebožtíkem, akrobacii s vdovou, danse macabre u tyče či ulehnutí do rakve. Nadstandardní péče zahrnuje rovněž mrtvou hudbu k obřadu, plačícího řečníka, čerstvě nakrájenou cibuli a černé trenýrky pro zemřelého. Naši pracovníci jsou pečlivě školeni ve svém oboru tak, aby splňovali vysoké nároky kladené do hrobu. Za vznik nežádoucích situací nepřebíráme odpovědnost.
Recenze:
To, že Václav Jelínek a Adam Jarchovský alias Bratři v tricku předvádějí spolu s Mattiou Comisso žonglérské mistrovství, je něčím, co člověka tolik nepřekvapí, protože kuželky těchto pánů jsou prostě proklatě vysoko. Poněkud méně očekávaným, ale o to větším příjemným překvapením je již zmíněná narůstající míra divadelnosti. Přirozenost hereckého projevu, velká síla malých gest, napětí, které nepadá. Spolu s minimalistickou, ale očistně čistou pohřební scénografií a celistvou smuteční hudbou, která vše podpírá, jak hrobníka lopata, má představení spád, který vás nenechá naposledy vydechnout!
Příběh s pozvolna se odvíjející dějovou linií postupně graduje a ze zdánlivé pohřební grotesky se stává fyzické poetické divadlo. Dominika Prokopová, Fullmoon
Funus dokazuje, že žonglování a akrobacie nemusí být nutně jen cirkusová čísla, ale také divadelní prvky nesoucí příběh stejně dobře jako repliky.
Veronika Riedlbauchová jako autorka konceptu a režisérka znovu našla harmonii technických zručností a divadelního myšlení. A formální prostor pohřbu je ideální místo pro rozehrání bizarní grotesky. V představení se žongluje, tančí u tyče, provádí se pozemní akrobacie a v duchu klasických novocirkusových inscenací se tu příliš nemluví a důraz je kladen spíše na pohybová vyjádření. Dominik Melichar, Divadelní noviny
Z hlediska hereckých výkonů mě svým věrohodně podaným projevem nejvíce zaujala Klára Hajdinová, která ve své roli dostala příležitost obsáhnout nejširší spektrum emocí a zejména v akrobatické vzpomínkové pasáži působila velmi přesvědčivě, jistě a ladně. Veronika Coufalová, generace21.cz
Parte a příprava obřadu (autor a režie): Veronika Poldauf Riedlbauchová
Výprava pohřbu (výprava): Ján Tereba
Hudba na rozloučenou (sound design): Matyáš Řezníček, Jakub Borovanský, Matěj Vejdělka
Světlo na konci tunelu (light design): Ondřej Kyncl
Pohřební služba (produkce): Michaela Holbíková a Art Prometheus
Pozůstalí (účinkující): Mattia Comisso, Klára Hajdinová, Adam Jarchovský, Václav Jelínek a Kristina Spirulina
Představení vzniklo za podpory hl.m. Prahy a Ministerstva kultury ČR ve spolupráci s centrem Cirqueon a Jatka78.
Děkujeme mediálním partnerům MF DNES a Regina DAB Praha při premiéře představení.